Thursday, November 12, 2009

kuliah maghrib di kediaman datuk bandar

hari ni sampai agak awal 8.15 pagi dan terus membantu en. shahrin mencetak kenyataan akhbar di tempat aku. kerana beberapa pegawai mendapat komputer baru dan tidak disetup printernya. jadi tempat aku menjadi tumpuan.

semalam hisham ada mengingatkan tentang map tasik seksyen 7 yang dia minta. dan pagi itu aku terus ke jabatan taman dan berjumpa dengan cik nisa untuk minta salinan soft copy.

sesampainya di pejabat aku terus mencetak map tasik seksyen 7 untuk mesyuarat pada petang ini. aku juga sempat membuat buku aturcara pelawat OIC yang akan tiba petang ini jam 2.15 petang. salinan draf telah diberi kepada en. shahrin.

sarapan pagi di cafe dan kemudian terus ke jabatan taman untuk bertemu dan bermesyauart dengan pn. watie. pelbagai perkara yang dibincangan terutama program yang akan berlangsung pada disember ini. puan watie ada meminta aku mencetak borang pertandingan memancing beserta 10 banners. di samping itu juga pihak jabatan akan
mewujudkan sahabat taman tasik. maka design borang dan logo akan diedarkan pada hari pertandingan memancing.

draf design perlu ditunjukkan kepada pengarah jabatan taman untuk disahkan. program 25 tahun taman tasik yang akan berlangsung pada may 2010 juga masih banyak pembetulan. terutama dari segi tentatif dan borang.

sampai di pejabat beberapa orang telah menunggu untuk menggunakan printer. antaranya pn. majidah dari jabatan taman (gambar kerosakan taman). cik nisa jabatan taman (powerpoint program tasik), puspasari dan assazale (memo). aku juga mencetak 50 keping sijil penyertaan PeBT dan 70 keping tag peserta bagi program sabtu ini.

draf pembetulan aturcara pelawat OIC telah diterima dan aku terus mencetak 40 salinan untuk majlis petang ini. untuk kuliah maghrib malam ini sebanyak 6 table tag 'khas' telah dicetak untuk dibawa bersama.

pn asnani dan pn zura da meminta pembetulan bagi slide powerpoint ceramah fasilitator PeBT. azriemy dari ICT meminta raw copy LED arak kerana dia cakap fail yang aku bagi 'pecah' kat LED. nanti dia yang akan adjust sendiri.

assazale juga ada meminta cetakkan petunjuk arah ruang solat, tandas dan lain-lain dalam saiz A3 untuk dipasang pada kuliah maghrib. pada sebelah petang pula aku membantu mardiana dan assazale di dewan renantanda kerana ada pelawat dari OIC. kebetulan pulak ada seorang pelawat nak pergi solat. maka terpaksalah aku
membawa dia bersolat di tingkat 14. namanya mohammed bukhari ahmed ali dari sudan dan bekerja di jeddah sebagai pakar promosi pelaburan di bank pembangunan islam arab saudi.

kemudian aku menyiapkan buku aturcara pelawat delegasi kota surabaya yanag akan singgah di MBSA pada pukul 9 pagi esok. kemudian terpaksa memberi peluang en shahrin dan beberapa kakitangan lain menggunakan printer. komputer baru en.shahrin masih tidak boleh mencetak lagi. dah masuk 2 hari.

zura ada meminta aku cetak program tahun 2010 dan pada jam 5.00 petang kebanyakkan kakitangan dah pulang kerana malam ni ada kuliah maghrib di kediaman rasmi datuk bandar. jadi aku dah boleh mulakan kerja yang tersangkut dari tadi kerana banyak gangguan mintak print tadi.

hujan sangat lebat dan aku akan tumpang assazale untuk ke kuliah maghrib pada jam 6.30 petang nanti. tapi sebelum itu kena cepat selesaikan kerja yang tertangguh.

things to do;
1. aturcara delegasi lawatan kota surabaya
2. program cuti sekolah (email dari pn. asmah)
3. risalah bulan disember 09
4. pertandingan memancing
5. borang sahabat taman tasik
6. pembetulan borang simposium 25 tahun tasik shah alam
7. susunan khemah untuk map perasmian tasik seksyen 7

2 comments:

  1. erm.. nak komen. Background tak seswai. susah nak baca. hehe. bagila yg contra2 sikit.. baru syiok nak mentelaah

    my 2 cents worth.

    ReplyDelete
  2. itulah dah 3 org ckp pasai backround. so skang saya dah tukar black dan tulisan kelabu. harap boleh baca la ye.

    ReplyDelete

Nasi tambah