Wednesday, November 11, 2009

Persiapan PeBT

hari ini aku menyusun kerja untuk persiapan bengkel hala tuju pelan pembangunan penggerak belia tempatan (PeBT) shah alam yang akan diadakan di dusun eco resort bentong pahang.

banners telah dihantar ke printer pada jam 10 pagi. dan boleh diambik esok seperti kata wakil syarikat tersebut.

aku juga perlu siapkan sijil peserta sebanyak 60 keping dan tag nama untuk 70 orang. urusetia 10 keping. fasilitator 5 keping dan peserta 55 keping. cetak in-house.



tengah hari cik elly faheeda dari jabatan taman ada call berbincang tentang program festival anggerik yang akan berlangsung pada 4 disember. biasalah minta design untuk konsep, bunting, banners, buku aturcara, backdrop, tag pemenang, tag peserta dan ratusan design lagi. mungkin esok atau lusa projek festival anggerik akan bermula.

puan watie dari jabatan taman pun ada ajak mengadakan perbincangan secara rohaniah dan intelektual mengenai hal-hal semasa, politik dunia dan sukan antarabangsa termasuk pertandingan memancing yang akan diadakan disember ini. mungkin ada sisa kuih raya yang boleh dijamah sama semasa perbincangan itu nanti.

menjelang petang sijil PeBT dan tag nama telah lulus untuk dicetak. cetakkan bermula esok pagi.

puan nani ada meminta bantuan teknikal.
soalan : bagaimana nak masukkan borang dalam ms word ke powerpoint?
jawapan : sebenarnya takde tool khusus untuk itu. hanya boleh convert doc itu ke dalam jpg dan copy paste ke dalam powerpont. jadi kaedah convert doc ke jpg dengan cara print screen dan open fail ke dalam photoshop. save jpg. satu muka surat untuk satu fail. jika 12 muka. maka 12 fail.

pulang jam 6 petang

No comments:

Post a Comment

Nasi tambah