Wednesday, November 11, 2009

Meeting Jabatan

Sampai di pejabat aku diarahkan oleh en.shahrin untuk membuat kad jemputan program kuliah maghrib yang dihoskan oleh jabatan korporat khamis ini di kediaman rasmi datuk bandar. selang berapa minit kemudian zura meminta copy powerpoint ahli jawatankuasa pilihan yang aku buat dulu untuk puan asmah.

fail tu pun dah lama kena search dulu. kemudian baru pergi mesyuarat jabatan. ingatkan dah mula. rupanya tengah makan meehoon goreng dengan teh o suam. meehoon dia tak banyak isi tapi teh o dia memang sedap.

agenda aku tak banyak kerana aku kerja dengan efisyen dan penuh dedikasi. isu arak yang pn asmah mintak masuk dalam LED seksyen 9 dah aku bagi kat ICT minggu lepas. dan aku nampak azriemy menyalin slide tu ke dalam pc dia.

mungkin sebab jabatan ICT tengah direnovate besar-besaran. jadi mungkin azriemy mabuk mengemas. atau saja buat-buat mabuk. tak pasti. cuma yang pasti aku dah sms dia dan suruh jangan mabuk mengemas sampai lupa nak LED kan arak tu.

isu tentang exciting race yang telah berlangsung turut ada dalam agenda penting mesyuarat jabatan. lebih kepada post-motem. pengerusi suka stiker PERINGATAN di kenderaan dan minta dimasukkan ke dalam buletin MBSA yang terkini. muka aku pun kena masuk tu sebab aku yang buat stiker tu. nanti difikirkan.

blog ini dihasilkan di atas pemikiran sedar puan pengerusi betapa pentingnya para pegawai memasukkan segala maklumat harian seperti kerja, mesyuarat, idea, cadangan atau pembaikan kerja di dalam web. sekaligus bahan tu dapat dikongsi bersama dan dinilai tanpa prejudis. idea setiap pegawai ada blog ini sekaligus mewujudkan rasa seronok menulis dan bercerita sekaligus menjadi bahan gelak-gelak kakitangan korporat. suasana pasti berubah dan kemesraan pasti bertambah. lagi seronok jika satu MBSA ada blog peribadi dan boleh berkongsi seperti facebook.

aku tak terlibat dalam bengkel PeBT yang akan diadakan di dusun eco resort pahang pada sabtu dan ahad ni. memberi peluang yang lebih berpengalaman. kalau dipanggil pun mungkin tak dapat libatkan diri kerana menguruskan pemergian mak ayah ke tanah suci mekah minggu ni.

puan pengerusi juga memnita semua kakiangan korporat WAJIB datang ke majlis kuliah maghrib di kediaman rasmi datuk bandar khamis ini. masa meeting aku cakap pegi. tapi bila dah jadi hal mak ayah pergi haji ni. tengok keadaan dulu. sebab mak kata nak buat kenduri.

borang SKT juga perlu dihantar ke pengarah untuk dinilai. yang tertinggi akan naik pentas. yang terkurang kontrak dipendekkan. begitulah ceritanya. tapi borang SKT tetap kena isi.

perbincangan hal lain pula banyak sekitar program sepanjang bulan november dan disember. kecuali perbincangan berkenaan hari keluarga jabatan korporat. kali terakhir dibuat di wet world taman tasik. pelbagai cadangan di usul. katanya ke johor. tengok perkembangan lanjut bagaimana.

tamat mesyuarat pada jam 12 tengah hari dan pada petangnya aku menyiapkan banners bengkel PeBT di dusun eko resort untuk dibawa ke pahang jumaat ini.

No comments:

Post a Comment

Nasi tambah