Friday, December 4, 2009

idea yang hilang

minggu ni agak sibuk dengan persiapan Festival Anggerik Shah Alam (FASA) ke 16. tapi dalam sibuk pun sempat juga buat beberapa design untuk program jabatan taman.

antara yang masih dalam perbincangan adalah risalah Sahabat Taman Tasik
draf borang Sahabat Taman Tasik


dan risalah 25 tahun tasik shah alam untuk 2010
risalah 25 tahun tasik shah alam


minggu depan kena siapkan design logo untuk satu karnival sukan anjuran kelab rekreasi. so far takdelah susah sangat. minggu ni design yang sangat-sangat sukar ialah risalah Sahabat Taman Tasik. aku berfikir dan mencari idea hampir 3 hari.

bila ada satu idea dan konsep nak buat. mula-mula kena buat logo dulu. kemudian flow lain dah senang. tapi untuk Sahabat Taman Tasik ni memang buntu. setiap designer ada sumber dan koleksi peribadi untuk menghasilkan idea.

sumber aku adalah;
.buku design
.internet website spt devientart, flickr dll
.majalah seperti topgear (layout yg superb)
.muzik (bius penenang ~ designer lain biasa rokok. tapi aku muzik)

biasa kalau ada satu job baru. idea terus keluar kat kepala. tapi untuk Sahabat Taman Tasik ni susah sangat idea nak datang. benda-benda jarang terjadi macam ni aku biasa bawak balik rumah. tengok tv. mintak doa banyak sikit supaya idea tu datang dan buat perkara baik (spt ngaji, sedekah dll)

sebab idea ni seperti yasmin ahmad cakap; Tuhan yang punya! jadi kena mintaklah kat tuhan supaya dia bagi idea. macam tulah aku.

No comments:

Post a Comment

Nasi tambah