Wednesday, July 28, 2010

ape kerje lu bikin?

jika ada orang tanye lu satu hari buat kerje ape? cam rileks je.

gua akan jawab.

awal pagi gua pembetulan susunatur map ahli majlis yang bertukar zon (lagi?). bila gua tanye shahrul dia pun tak kompom map dah tetap. akan berubah lagi. gua fedap buat kerja berulang ni. balik-balik betulkan bedan yang sama. balik-balik ubah orang itu orang ini. leceh buat benda ni. tapi gua buat gak.

pastu gua buat design dan konsep untuk pesta bunga shah alam jabatan taman dan rekreasi. puan majidah dan rombongannya datang ke meja gua memberi idea dan gua terus buat kembangkan idea tu dan jadilah hasilnya seperti dibawah
contoh borang jualan tapak dan poster


kemudian diorang mintak design banners untuk tunjuk kat bos
contoh banner bersaiz 12 kaki x 4 kaki


kemudian wakil bahagian pelaburan mintak design kad jemputan untuk jamuan makan malam 10 tahun. gua cakap tak sempat design harini sebab gua tengah nak buat risalah bulanan dan kad raya. penting 2 benda tu nak siap awal.

kemudian ada orang mintak design poster bercuti ke perth australia. macam biasa gua kena design dan masukkan point-point penting untuk tarikan supaya ada orang join. gua banyak kali revised design sampai puas hati.
design final dan dah diedar pun


baru gua nak usik kerja kad raya sebab gua dah ada idea nak buat masuk plak kerja lain. siapkan plak tahniah. orang tu plak tunggu tepi gua sampai siap. kenalah design, layout dan konsep sikit. kalau gua abaikan design ni mau kena silat dengan rina. jadi gua buat gak.
plak untuk rina jordana


kepala gua dah weng satu macam. nak muntah pun ada sebab banyak sangat benda nak pikir. idea ni kalau lu push keluar memang efek badan. jadi harapnya esok gua mampu siapkan kad raya dan risalah bulanan kalau takde orang ganggu.

sebab tu gua sangat gemar siapkan kerja lepas kul 5 atau buat kerja kat rumah. takde orang kacau, takde orang call, takde meeting. waaaa nangis gua macam ni beb. gua suka tolong orang tapi macam ni la jadinya. gua ada 7 kerja design lain tengah tunggu ni. sial!

No comments:

Post a Comment

Nasi tambah